Lydnads tävlingen

Då åkte vi iväg för ytterligare en lydnads tävling och idag på ssbk. Vi va där i god tid så hela familjen började med en liten promenad, ja Dennis och Milton följde med och hejjade.

Ett ekipage va lite sen och hon hade åkt så långt så dom bestämde att köra lydnaden först så hon hade en chans att varva ner och värma upp 😉
Kul tyckte jag att testa lite annorlunda, så vi började med lydnaden och vi hade start nummer 2.
Jag är jätte nöjd med vårt samarbete och känsla på planen. Han va med mig om något lite seg men han gjorde allt han skulle. Blev tyvärr lite dyra missar, som ex apporten. Han springer ut snyggt och griper klockrent full fart in men 2 meter framför mig släpper han och nosar på den sen tar han den på kanten och in till mig. Detta har ALDRIG hänt förut så blev lite chockad. Tänkte bara -Yes 10a på den! Men snopen försvann 10an framför ögonen på mig. Jaja en gång är ingen gång.
Sen till rutan är de full fart men in från vänster sida?? What?! Sen närdå?? Blev oxå chockad men annars stannade han perfekt i mitten och det va snyggt. Och hoppet blev ett dk på sitt och även inkallningen ett dk? Så ja lite trött eller döv va han idag men med en bra attityd och ett fritt följ jag länge lever på.
Börjar få tillbaka min glada kille som gör de där lilla extra på tävling.
Sen platsliggning efter sista ekipage och nojjig som man är kollar man in hur dom andra hundarna är. Men allt ser lugnt ut så vi lägger våra hundar och går iväg. Ekipaget brevid oss är en rottis som gnäller/piper högt mot Carsten och den andra hunden brevid. Och en svans som står rakt upp och viftar på. Matten som står brevid mig ryter till, stampar med fötterna och otroligt säger -åh nej åh nej åh nej! Det pågår hela tiden och när någon sen säger, är du orolig så gå fram till dim hund. Då orkar Carsten inte ligga kvar längre och ställer sig sakta sakta och går mot mig. Vid de tillfället sätter sig rottisen och matten har panik. Då ska ni bara veta min känsla. Trodde fan hunden skulle äta upp Carsten. Så jag har redan gått fram till honom och när jag nästan är framme är går resten tillbaka och jag sätter mig och klappar/busar och kliar han på rumpan för att han ska glömma de som hände.
Så typiskt att något sånt ska hända honom som redan tycker de är jobbigt. Han har legat så tryggt sista gångerna 😦

Men roligt va de iaf att träffa gamla vänner och även en ny. Nämligen Junis systerson King (Difloyds Charger) med matte Sofia va där och miljö tränade. Himla söt liten grabb som bjöd på många pussar. Ska bli kul att träffa dom igen snart 🙂

image

Paket från CSiGORA

Imorse plingade de till på mobilen att mitt paket finns nu att hämta ut, woho vad vi gillar såna sms!
Det kom från CSiGORAs hundbutik, va på tiden att mina hundar fick nya koppel. Det ena har gått sönder i handtaget men annars har dom hållit i alla dessa år. Återstår att se hur många år vi har dom här nya koppelna. Nyfiken på vilka det är så kika in Här dom har massor och skulle du sakna något på webben så kontakta Christina för det är större utbud i butiken så kan hon skicka det till dig. Om hon inte skulle ha det hemma kan hon säkert ta hem, så tveka inte att fråga henne om något! 🙂
Carsten va väldigt nöjd med nytt stiligt koppel 😉
2014-06-04 055
Och äntligen har Juni fått en egen Y-sele som är i hennes storlek och färg! Hon är en jävel på att dra i kopplet så jag blir tokig på henne. Plus att hon gör ryck ut och flyger ner i diket eller åt nå annat håll för att hon får doft på något. Stackars hund kommer ju få nack och rygg skador snart. Men nu äntligen blir det sele på när vi tar våra promenader. Halsband är ju snyggt men det går att ha på iaf om man vill. Rekommenderar verkligen er alla att tänka på att ha sele på hunden istället, speciellt på den lilla valpen som så lätt kastar sig i kopplet. Den kan få skador som sen visar sig i vuxen ålder och som kan bli riktigt tråkiga. Den Här har iaf Juni fått nu 🙂
2014-06-04 065
2014-06-04 073

Det slank även ner en frisbee som hundarna blev galna i, och fånga den i luften kunde dom minsann. Den verkar väldigt bra och tålig, dom slet i den båda två så den verkar hålla ordentligt. Ska be husse följa med ut och kasta så jag kan få bild på när dom tar den i luften. Det va inte lätt att fota ock kasta samtidigt 😉 Nog för att jag är tjej men där gick gränsen, hihi.
Det blev även en fiffig vattenskål som är lätt att ta med överallt och tar ingen plats alls, bara att vika ihop. Det är en dragkedja och lock så det inte blir blött i packningen när du vikt ihop den efter att hunden druckit. Vattenskålen finns inte på webben den har hon i butiken, men skulle du vara intresserad av den så kontakta Christina.
2014-06-04 0972014-06-04 0752014-06-04 115